reklama

Daj, dvakrát sa ti vráti ...

Keď si kedysi dopoludnia vyšiel na ulicu stretol si dôchodcov, ktorí postávali v hlúčiku, usmievali sa a zhovárali, prípadne ešte matky s deťmi. Dnes, hoci je doma veľa ľudí bez práce i na dôchodku, nestretneš takmer nikoho...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Bol krásny júnový deň. Obloha ako zo žurnálu, radosť žiť. Bola som doma sama s dvoma malými deťmi. Zaťukala na okno stará susedka - dôchodkyňa a podáva mi pokrčený sáčok z múky : "Priniesla som ti vajíčka, nech sa páči....sliepky sa mi rozniesli, nestačíme míňať...." Poďakovala som a keďže som videla, že stará pani evidentne nemá nič na práci, tak sme šli von, sadnúť si na lavičku.

Prešla chvíľa a pribudla k nám ďalšia okoloidúca suseda - tiež dôchodkyňa. Babky sa rozhovorili, začali si rozprávať zážitky a spomínať na mladosť. Po čase mi bolo jasné, že si celkom stačia. Začala som pokukovať po hodinkách - v kuchyni rozvarený obed, práčka s prádlom už "vyskakovala". Vtedy jedna z nich hovorí : "Veď si choď robiť a my ti zavarujeme detičky". Veľmi ani nemuseli, lebo dcéra sa už hrala v pieskovisku a syn sladko odfukoval v kočíku. Ale už len ten pocit, že na nich niekto dohliadne bol na nezaplatenie. Každý si nemôže dopriať luxus mať starých rodičov po ruke. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže dve baby si bohate vystačia, tri - to už zvykne smrdieť "prúserom", tak som to využila. Popri varení obeda som stihla obrať jahody na záhrade a upiecť jahodový koláč. Nikto sa neponáhľal, tak sme si uvarili kávičku, poklábosili a bolo nám príjemne. Poviete si : "No a čo ?"

Všetky tri sme v ten deň boli samé doma. Slniečko lákalo von. Stačila chvíľa a dokázali sme si navzájom pomôcť. Myslím, že sa treba podeliť o to, čo máme nazvyš. Okolie to dokáže oceniť a všetko nám vráti aj s úrokom. Pritom niekedy stačí málo. Možno len úsmev, alebo milé slovo. 

Dnes mám pocit, že takéto babičky nie sú. Ulice sú prázdne. Kde by asi tak mohli byť? Sledujú telenovely a nekonečné seriály? Alebo "visia na internete"? hmm...

Ľuboslava Šusteková

Ľuboslava Šusteková

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  69x

Som človek stojaci nohami pevne na zemi, napriek tomu chcem byť natoľko naivná, aby som znovu a znovu uverila v spravodlivosť dnešného sveta. Zoznam autorových rubrík:  Podnikanie na SlovenskuSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu