reklama

Pórková polievka

Do letného polievkového semafóru mi chýba ešte posledná polievka, tak na záver dáme niečo zelené. Mohla by byť brokolicová, alebo špenátová, ale pórková v mojej kuchyni vyhráva na celej čiare.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Z uvedených "zelených" polievok je pórková polievka pre mňa topkou. Pór ako mladší brat cibule je v tejto polievke zosúladený do vzájomnej harmónie spoločne s cibuľou do veľmi chutného jedla.

Obrázok blogu

Postup je takmer totožný ako predošlé polievky. Rozdiel je len v surovinách a v dochutení. Pór aj cibuľu môžeme nakrájať nahrubo, keďže sa to v konečnom dôsledku bude mixovať. Dobrá správa pre tých, ktorí majú doma také tupé nože ako ja, netreba sa toľko trápiť. Mala by to byť slabšia, ale bohužiaľ nefunkčná prevencia proti tomu, aby sa človek porezal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Použité suroviny : pór - celý aj so zelenými listami, jedna veľká cibuľa, menšia cuketka na zahustenie / alebo dva väčšie zemiaky /, soľ, korenie, zeleninový bujón, nastrúhaný tvrdý syr, /alebo nadrobno pokrájané a opečené kúsky chleba/.

Obrázok blogu

Do hrnca nakrájame cibuľu, ktorú necháme zosklovatieť na oleji.

Obrázok blogu

Pridáme nakrájaný pór - celý aj s vňaťou, cuketu a chvíľu opražíme.

Obrázok blogu

Posolíme, okoreníme, zelejeme vodou, pridáme zeleninový bujón / alebo aj nie / a varíme 15-20 minút.

Obrázok blogu

 Teraz som pridala cuketu na zahustenie, ale ak pridáte zemiak / jeden väčší/, polievka bude jemnejšia, nakoľko cuketa je viac vláknitá. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom už len rozmixujeme, ochutíme smotanou a máme hotovo.

Obrázok blogu

Posypeme nastrúhaným syrom, alebo krutónmi. Dobrú chuť.

Obrázok blogu
Ľuboslava Šusteková

Ľuboslava Šusteková

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  69x

Som človek stojaci nohami pevne na zemi, napriek tomu chcem byť natoľko naivná, aby som znovu a znovu uverila v spravodlivosť dnešného sveta. Zoznam autorových rubrík:  Podnikanie na SlovenskuSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu